onsdag den 14. marts 2012

Nutella and cake .


Det er SÅ dejligt at have en flok praktik-kollegaer, der er villige til at tage imod en omgang kage engang imellem!
I dag stod den så på Chocolate chip cupcakes med nutella frosting - man skal jo udnytte når ens kæreste bor i Tyskland = billig nutella ;)

Kagerne er lavet ud fra The Hummingbird bakery's opskrift på vanilje cupcakes, blot tilføjet chokolade .

12 cupcakes
  • 125 g mel
  • 150 g sukker
  • 1 1/2 tsk bagepulver
  • 50 g usaltet smør (blød)
  • Lidt salt
  • 1 1/4 dl kærnemælk
  • 1 æg
  • 1/4 tsk vaniljeekstrakt
  • Mørk chokolade (jeg brugte 80g)

Mel, sukker, bagepulver, salt og blødt smør røres til en "sandet" masse .


Halvdelen af kærnemælken røres i dejen .


Resten af kærnemælken blandes med æg og vaniljeekstrakt , som røres i dejen til den er ensartet .
Chokoladen hakkes og røres i .


Fordel dejen i 12 forme, som bages ved 180C i ca. 15-20 min .


Nutella frosting
  • 175 g nutella
  • 125 g neutral flødeost
  • 50 g flormelis

Nutella og flødost piskes til en fluffy konsistens.
Flormelis piskes med ..

Frostingen kan med fordel opbevares i køleskabet til den skal bruges, da den er en smule blød.. Men helt utrolig lækker!! Mmmmm ..


De blev altså bare vildt gode - desværre snød tyngdekraften mig lid og alle chokoladestykkerne lå i bunden! har jeg aldrig oplevet før!
Men jeg har engang hørt at man skal blande chokoladestykkerne med en smugle mel, inden de kommes i dejen - så skulle de ikke falde til bunds..
Nogen der har erfaringer med det, eller gode råd??

Disse kager indeholder ca. 163kcal/stk ved 12 stk .
Nutellafrostingen indeholder ca. 410kcal/100 g

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det er virkelig også en frosting der kan anbefales til alle nutella-elskere ;)

      Slet
  2. Når jeg blander dem med lidt mel, så fordeler de sig fint rundt i kagen og lader sig ikke påvirke at tyngdekraften - så ja, gør det næste gang, det virker! :)
    Men men men, de kager ser jo virkelig gode ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lækre, det var de hel sikkert ;)
      okay cool - det må jeg prøve næste gang så .. :) har ikke oplevet at chokoladen falder til bunds før, men det er da lidt en skam ..

      Slet