fredag den 24. august 2012

Perfekt torsdag .

I går var en vildt god dag og vi valgte derfor at tage ud og spise i går aftes!
Efter at have hørt godt om La Forchetta, tog vi derhen, og fik også en serdeles lækker menu .

Dog ret mørke billeder ..

Til forret fik jeg Marineret tunfilet med ingefær og koriander - utrolig lækkert!


Gorm fik Hjorte carpaccio med hindbær vinaigrette og pigorion ost - hvilket efter hans udsagn også var super, og efter min mening meget tiltalende på tallerkenen også ;)


Min hovedret var Lammeculotte med soltørrede tomater og rosmarin hvidløg - Åh det er længe siden jeg har fået lam, og dette var ingen skuffelse . Mørt, smagfuldt og godt ;)

Gorm fik Argentinsk oksefilet med skysauce, og hans portion var nærmest væk inden jeg begyndte, i hvert fald inden jeg fik et billede ;) Men han er også en kød-mand!
Hehe .. dog fik jeg lov at smage et lille stykke af kødet, som også var super mørt og lækkert .


Desserten var god, men dog lidt en skuffelse .
Der er billeder af alle deres retter i menuen, og denne hed Chokolade ganchetærte fra den bedste belgiske chokolade med is, og lignede en stor mørk chokoladebombe med is på toppen . Virkeligheden var også god, men var en todelt kage med noget alt kage nederst, og tyk chokolade på toppen . toppet med is og masser af flødeskum - lækker? ja, men ikke det vi helt troede.. Det er lidt faren ved at have billeder på menuen ;)

Rigtig dejlig aften, og godt mætte var vi også - perfekt, søde Gorm :)

De har 2 retter for 179 kr og 3 retter for 229, og synes bestemt det var godt og vi kommer igen!
Vi gav 169 kr for 1/2 flaske rødvin (de havde virkelig mange slags) og menuen kan ses her - hel sikkert anbefalelsesværdigt!

2 kommentarer:

  1. Det ser utrolig lækkert ud. tak for linket:D

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget lækkert - håber også du får/har fået en god oplevelse der hvis du giver dem et besøg :)

      Slet