tirsdag den 11. september 2012

Hammerlækker kop-kage på 5 min .


Disse kop-kager som man bager en i kop i microovnen og på den måde har en lækker treat på få minutter, har været fremme i mange mange udgaver .. Jeg har prøvet mange forskellige, men synes ikke rigtig om dem jeg har prøvet - indtil denne!

Jeg brugte lidt mindre mel end den oprindelige opskrift, og fik en lækker varm brownie-agtig kage . Mums! og så endda med ingredienser som man allerede har i skabene - perfekt når en akut chokoladekage situation opstår ;)

1 kop-kage brownie
  • 2 spsk flydende becel (eller olie)
  • 2 spsk vand
  • 1/4 tsk vanilje ekstrat
  • 1 knsp salt
  • 4 spsk sukker
  • 2 spsk ægte kakao
  • 3 spsk mel

Vand, becel og vanilje ekstrakt blandes sammen med en gaffel .
Resten af ingredienserne blandes med .
Koppen/en lidt stor ramakin sættes i microovnen ved fuld effekt i 1-1/2 minut . Vær opmærksom på at kagen "hæver" lidt op mens den er i microovnen .
Kagen køles kort af, inden den halvbløde lune brownie spises med en ske . Mmmmm ..

(overfladen ser lidt underlig ud, men det er nok bare microovnens varme - den smager i hvert fald godt)

Selvom det er en hurtig kage indeholder den desværre stadig en del kcal . 1 kop-kage indeholder ca. 515kcal .

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jeg arbejder for Findeopskrifter.dk websted, hvor brugerne kan søge gennem tusindvis af opskrifter fra Dansk mad websteder og mad blogs.

    Jeg har bemærket, at du har et stort antal af lækre opskrifter i din blog ([url]) og jeg vil gerne foreslå dig at tage et kig på vores Topp Mad Blog afsnitt her: http://www.findeopskrifter.dk/madblogstoppen

    Hvis du ønsker at tilføje din mad blog til listen, er alt hvad du skal gøre, er at følge vejledningen her: http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Vores koncept er allerede live i de øvrige Skandinaviske lande samt i Syd- og Centraleuropa, og vi leverer tusindvis af besøgende til mad bloggere dagligt. Nogle af de bedste mad bloggerne får 10.000 + besøgende fra os på en ugentlig basis.

    Forhåbentlig vil din egen mad blog også være op til toppen!


    Varm hilsen,

    Ann-Sofi
    http://www.findeopskrifter.dk/

    SvarSlet