torsdag den 15. december 2011

Sugarheart .


Åha jeg har simpelthen haft så mega travlt den sidste uge . Masser af arbejde, opgaver og afslutning af praktik og aaaaalt for lidt søvn .
Men nu er praktikken slut, og bestået, og i morgen venter en fridag med tøjvask og frokost med min mor der kommer forbi Aarhus :)

I lørdags var jeg til fødselsdag hos en veninde som intet ønskede sig - og så må man være kreativ .. Det endte med en lille dåse med disse fine sugarcookies og et "gavekort" på brunch eller frokost - når vi engang får tid :)

Til disse cookies brugte jeg Kristines flittigt brugte sugarcookie-opskrift, som lyder:
  • 200 g blød smør
  • 200 g sukker
  • 1 stort æg
  • 1 spsk. vaniljesukker
  • 400 g hvedemel
Smør og sukker piskes godt sammen .
Ægget røres i .
Vaniljesukker og mel tilsættes og dejen æltes jævn .
Dejen pakkes ind i husholdningsfilm og ligges på køl i en times tid .


Dejen rulles ud, stikkes ud og bages ved 200C i ca. 10 min .
De er færdige når de er lysebrune i kanten, også gerne lidt lysere end på billedet.. :)


Jeg pyntede mine hjerter med royal icing:
  • 1 bæger past. æggehvider
  • 250-300 g flormelis
  • lidt citronsaft
  • Pastafarve
Det hele røres sammen med en ske og fordeles på kagerne .
Drys evt. med lidt spiseligt glimmer ;)


Og helt tilfældigt passede den lilla farve perfekt til det flot dækkede fødselsdagsbord :)

Disse cookies indeholder ca. 495kcal/100 g .
Royal icing indeholder ca. 360kcal/100 g .
1 hjerte indeholdte altså derfor ca. 225 kcal i alt .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar