mandag den 12. september 2011

Salat med kylling, nødder og appelsin .


Nu sidder jeg alligevel og har mellemtimer, venter på at skulle i laboratoriet, og har selvfølgelig ikke nogen af de bøger med, som jeg kunne læse fremad i..
Så vil lige vise denne lækre salat, som jeg spiste til frokost den anden dag da jeg kom tidligt hjem fra skole .
Jeg synes at kombinationen af kylling, nødder og appelsin er utrolig lækker, og lidt lækkert med appelsinen, da den giver en anden smag til salaten, end hvad man er vandt til ..
Man kan selvfølgelig skifte de andre ingredienser ud med det man godt kan lide, eller lige har i køleskabet ;)

Salat, frokost 1 person.
  • 50 g frisk spinat
  • 100 g iceberg salat
  • 125 g agurk
  • 110 g stegt kylling
  • 1 appelsin
  • 10 g hasselnødder

Spinat, iceberg, agurk og kylling skæres i mindre stykker .
Halvdelen af appelsinen skæres i tern og drysses over ..
Drys med hakkede hasselnødder og saften fra den sidste halvdel af appelsinen ..

Denne portion indeholdte i alt ca. 260kcal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar