fredag den 25. november 2011

Cookies med marshmellows og hasselnødder .


Da vi den anden dag var i Odense for at hente Gorms nye bil, havde jeg lovet sælgeren, som går i Gorms klassse, at tage lidt kage med . Jeg kastede mig derfor over denne skønne cookie-opskrift .
Mine cookies flød dog lidt mere ud, men smagte SKØNT !
Midten af marshmellows gør kagerne dejligt bløde og seje - lige som cookies skal være :)

25 cookies
  • 200 g mel
  • 170 g sukker
  • 85 g ægte kakao
  • 1/2 tsk natron
  • 1 tsk salt
  • 215 g blød smør
  • 1 bæger æggehvider
  • 100 g finthakkede hasselnødder
  • 13 stk skumfiduser

Mel, sukker, kakao, salt og natron blandes godt .

Den bløde smør tilsættes og der røres - længe !
Det tager lang tid inden dejen samler sig, men det skal nok komme ..
Dejen pakkes ind i husholdningsfilm og ligges på køl i 30 min .

Dejen deles i 25 lige store stykker, som hver laves til en kugle, undenom en halv skumfidus .
- den sidste halve skumfidus må man spise ;)


Kuglerne trilles i æggehvide og finthakkede hasselnødder .
Uden at trykke kuglerne flade, bages de ved 175C i ca. 15 min .
 - de skal stadig være bløde når de tages ud af ovnen .


Mmmmm . disse cookies er super lækre!!

Ved 25 stk indeholder hver cookie ca. 160 kcal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar