tirsdag den 8. november 2011

Opgave skrivning og småsyge Gorm .


Jeg er jo i gang med at skrive en eksamensopgave som skal afleveres på torsdag . Jeg må nok indrømme at jeg er ved for alvor at have travlt .
Uhhh .. håber jeg når at få lavet det hele ordentligt .
Men i dag mens jeg sidder og skriver, er Gorm også hjemme .
Han er nemlig blevet lidt småsyg og ligger stadig i sengen ..
Selvom jeg har møjtravlt skal man jo forkæles lidt når man er syg, så jeg har lige været inde ved ham med varm kakao, kiks og chokolade ..

Ideen til den varme kakao fik jeg efter i går at have læst om Kristines lækre varme kakao .
Jeg lavede dog kakaoen med mørk chokolade i stedet for kakaopulver - og den smager hel vildt godt og bragte også glæde hos den halvsovende Gorm :)

Kakao 1 pers.
  • 2,5 dl mælk (jeg brugte mini)
  • 1,5 spsk sukker
  • 25 g mørk chokolade
Mælk og sukker varmes op i en gryde under omrøring .
Den mørke chokolade røres ud i den varme mælk .
Det hele koges op og serveres straks ..

Mmmmmm det er godt !

Kakaoen indeholder ca. 110 kcal/100 g
Gorm fik 2 dl kakao + 2 kiks og 10 g chokolade = ca. 410 kcal i alt .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar