mandag den 9. januar 2012

2*30 år .


Ja, 2*30 års fødselsdag var grunden til at Gorm og jeg lørdag drog til Horsens, sammen med min søster og kusine . Min anden kusine og hendes kæreste holdte nemlig en stor 2*30 års fødselsdag, som vi var så heldige at være inviteret med til .
Aftenen stod på helstegt pattegris med den lækreste buffet af salater, pesto, humus og brød, til . Og med sådan et helstegt svin går man altså aldrig galt i byen - det er godt nok lækkert ..
Aftenen endte med at vi sendte min søster og kusine hjem til Aarhus med vores bil og nøgler, og så tog vi selv senere et tog hjem til Aarhus ..

Rigtig hyggelig aften med mange fætre, kusiner og en masse af deres venner - og fin lejlighed til lidt hjemmebag :)
Sammen med deres gave havde jeg nemlig lavet disse sugar cookies, pyntet til festligheden .


  • 200 g blød smør
  • 200 g sukker
  • 1 stort æg
  • 1 spsk. vaniljesukker
  • 400 g mel
Smør og sukker piskes godt sammen .
Ægget røres i .
Vaniljesukker og mel tilsættes og dejen æltes jævn .
Dejen pakkes ind i husholdningsfilm og ligges på køl i en times tid .


Dejen rulles ud, stikkes ud og bages ved 200C i ca. 9 min .
De er færdige når de er lysebrune i kanten - gerne meget lyse, men dog bagte, da de ellers hurtigt bliver lidt hårde .


Hjerterne er pyntet med Royal icing i to farver .
  • Past. æggehvider
  • ca. 200-300 g flormelis
  • pastafarve
.. og drysses med spiseligt glimmer :)

Heldigvis faldt hjerterne i god jord - så er det jo dejligt at have lavet noget selv :)

Disse cookies indeholder ca. 495kcal/100 g .
Royal icing indeholder ca. 360kcal/100 g .

1 hjerte indeholdte altså derfor ca. 225 kcal i alt .

2 kommentarer:

  1. Hej søde.
    Tak for i går:) Skøn og meget inspirerende blog du har:) Lars har flere gange sagt til mig "hvornår bage du den kage"? :) Der er helt sikkert nogle opskrifter vi skal prøve. Og så er det jo lidt sjovt at gense disse smukke og lækre fødselsdagskager:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød, som jeg sagde hygger jeg mig rigtig meget med det . Skønt hvis I kan bruge noget af det :)
      Hehe og opskriften på kagen kommer snart - så kan Lars bare gå i gang ;)

      Slet