søndag den 2. oktober 2011

Mad-messe .

Henriette og jeg skulle jo i dag til mad-messe, i ridehuset .Vi fik smagt på en masse lækre sager (!), og snakket med en håndfuld folk om deres skønne danske madvarer ..
Vi fik faktisk så mange små hapser, at ingen af os behøvede nogen form for frokost . Skønt . :)

Jeg tog en smugle billeder undervejs, men var alt for optaget af de mange mennesker, og smagsindtryk, at det ikke blev til så mange .


Bornholmsk honning, med næsten uendeligt mange smags varrianter .


Tolstrup havde medbragt et lille udvalg af forskellige æbler . Udover æblerne, kunne man også smage deres skønne æblemost, der hel sikkert kan anbefales - også selvom jeg normalt ikke er til æblejuice .


Hos Emmerys fik vi det lækreste brød, knækbrød og chokolade cookies, der næsten var så rige på chokolade at de smagte af brownies . ;)


Vi var selvfølgelig også et smut forbi Mad og venner's pandekage-bagnings-stand .
De var også så venlige at uddele det nyeste nummer af bladet, hvori opskriften på de gode pandekager er at finde . ;)
Og hey, vi spiste pandekagen med noget kirsebærsirup til, det var virkelig godt .. Kan desværre ikke lige huske hvor det var fra ..

Vi smagte blandt andet også en masse pølser, is, chokolade, supper og ikke mindst oste . Og rigtig mange af dem gedeoste . Tror godt jeg kunne vænne mig til smagen, nogen er i hvert fald bedre (eller værre?) end andre . ;)

  
Hos Mariager sydesalt havde de, udover en lækker spegepølse, en masse forskellige salt-blandinger . Vi smagte på en del forskellige, men det blev denne brændenældesalt der kom med mig hjem :)
Er hel sikkert ikke sidste gang jeg tager til madmesse :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar