tirsdag den 9. august 2011

Bønnesalat med persille .


I stedet for Thai-bo-træning valgte min veninde og jeg at gå os en god lang tur på 10 km rundt om Egå Engsø, selvom vejret godt kunne have været bedre .
Da jeg kom hjem lavede jeg denne salat til mig selv som sen aftensmad .. Den vil hel sikkert også gøre sig rigtig godt som fx tilbehør til grillmad .
De fleste ingredienser i denne salat kan skiftes ud til det man lige har i køleskabet, eller bare godt kan lide..
Jeg brugte økologiske salad beans fra Kavli, men det ville også være rigtig lækkert med kidneybønner..


Persillen er med til at give salaten en lidt mere markant smag, da bønner i sig selv ikke smager af så meget . Man kan selvfølgelig bruge de krydderurter man har lyst til ..


Jeg brugte:
  • 1 dåse økologiske salad beans
  • 5 g persille
  • 210 g agurk
  • 150 g tomat
  • 60 g rød peberfrugt
  • lidt citronsaft
  • salt og peber

Grønsagerne skæres i mundrette stykker og blandes med de drænede bønner.
Persillen hakkes og blandes i, sammen med en smugle citronsaft, samt salt og peber..
Lækkert .. ;)



Personligt synes jeg at denne salat smager bedst når den er kold, så opbevar om muligt ingredienserne i køleskabet inden du skal bruge salaten .



Min salat indeholdte 44kcal/100g med 2,5 % protein, 6,3 % kulhydrat og 0,4 % fedt.
På tallerkenen på billedet er der 270g svarende til 119 kcal..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar