torsdag den 18. august 2011

Grød-start på dagen .


I dag har jeg fri, så for at lade op til min 12-timers vagt i Bilka i morgen har jeg sovet dejligt længe ..
Skal ikke nå så meget i dag så havde god tid til at lave mig en lækker morgenmad .. Valget fald på havregrød, pimpet med de nødder og kerner jeg havde i skuffen ..
Kan egentlig ret godt lide havregrød, er bare ikke så ofte jeg får det lavet, så når jeg har tid ynder jeg at lave denne luksusudgave :)
Man kan selvfølgelig bruge de nødder og kerner man har lyst til, eller måske noget fra en mysli-blanding ..

Min grød bestod af:
  • 50 g Havregryn
  • 6 g Mandler
  • 5 g Græskarkerner
  • 5 g solsikkekerner
  • 3 dl vand (ca.)
  • lidt salt
  • 2 g sukker
  • 1 g stødt kanel

Hakkede nødder og kerner blandes med havregryn, salt og vand ..


Det hele koges, under omrørring, til det har den ønskede grød-konsistens ..


Jeg spiser min grød med lidt sukker og kanel .. Mums .. Specielt på en sådan lidt blæsende og overskyet dag som i dag ..


Denne portion løber op i et energiindhold på ca. 280 kcal ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar