torsdag den 4. august 2011

Ægte macarons .


Sidste uge var jeg på tøse ferie i Paris med min søde veninde . Jeg har taget en masse fine billeder som jeg måske vil dele med jer senere ..
En af de vigtige elementer i vores franske ferie var at smage en masse lækkert fransk mad - og macarons var en af højdepunkterne ..
Billedet ovenover er fra Pierre Hermé (39 avenue de l'Opéra 75002 Paris) som er et af de mange små bagerier i Paris hvor de stort set kun sælger disse små farverige lækkerbiskener.

Til dem der ikke har smagt macarons er det nærmest små bløde markroner, som vi kender dem, skåret over og lagt sammen med lækker fyld i forskellige smagsvarrianter.. Skønt ..
Jeg har været ved at surfe lidt rundt på nettet og fundet nogle interessante opskrifter så skal hel sikkert igang med at bage disse små vidundere selv :)

2 kommentarer:

  1. Åhh, macarons og Paris! Det gad jeg godt. Jeg har en opskrift på min blog, hvis du finder lysten til at prøve at lave dem selv :-)

    SvarSlet
  2. Ja de er så sprøde, lækre og fine ;)
    Skal da hel sikkert kigge lidt på en opskrift :)

    SvarSlet